۲۳ مرداد ۱۳۸۶

آقا من شدیدا مشغول خواندن کشف تازه‌ ام، وبلاگ قزوین آذربایجان هستم. طرف که فکر کنم در آذربایجان زندگی می کند یک آدم با پشتکار است که قزوین را جزء آذربایجان می داند و تمام تلاش و امیدش این است که که این مجموعه (قزوین و آذربایجان) به تنهایی یا حتی با اتحاد 2 – 3 استان کنارش از ایران جدا شود و یک حکومت مستقل تشکیل شود.

به همین خاطر دائما اخبار ظلم های حکومت ایران در حق مردم قزوین را می نویسد و از دیگران می‌خواهد که او را در این کارش کمک کنند. مثلا در این مطلبش راهکار عملی برای اینکه مثلث قزوین- تهران- قم شکل بگیرد را ارائه می کند:

اگر کمی کار فرهنگی در قزوین شود بیداری ملی در آنجا هم رخ خواهد داد. ... حالا که حکومت فشار را بر هویت طلبان زنجان بیشتر کرده است باید یک حرکت هویت طلبی بومی در قزوین شکل بگیرد تا حکومت یک قدم هم عقب نشینی کند. مثلث قزوین-تهران-قم باید شکل بگیرد تا حکومت در این مثلث گیر بیفتد و نتواند از این مثلث خارج شود. دانشگاه آزاد و دولتی قزوین بهترین جا برای فعالیت اولیه است که باید حرکت هویت طلبی از این جاها شروع شود بعد در بین مردم ترویج شود.
با آنکه من چندان با این کار او موافق نیستم اما دسترسی به آن را هم دور از انتظار نمی دانم. حتی چند وقت پیش یک شبکه تلویزیونی تازه تاسیس هم با این هدف دیدم که مرکزش در خارج ایران است و اتفاقا مخابرات ایران به تمام سرویس دهنده های تلفن اینترنتی دستور داده است که شماره تلفن آن شبکه را مسدود کنند که نشود با آن تماس گرفت.

اینکه ترکها دوست دارند آذربایجان از ایران جدا شود و مستقل شود یا به کشور آذربایجان بپیوندد و دولت ایران هم از این موضوع می ترسد کاملا واضح است اما چیزی که من را جذب این وبلاگ کرده است این است که خیالش از آذربایجان راحت شده است و حالا با انرژی فراوان سعی می کند قزوین را هم با این موضوع همراه کند تا اتحاد و قدرتشان بیشتر شود.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

azarbayijan kiloo chande? omid mafi ro bechasb :D