۳۰ فروردین ۱۳۸۶

زنان مسافرکش در قزوین

نمی‌دانم شما هم به زنان مسافر کشی که این روزها در خیابانهای تنگ قزوین برای بدست آوردن یک لقمه نان می‌چرخند برخورد کرده‌اید یا نه؟ زنانیکه پا بر پدال زندگی می‌گذرند و به مرور در می‌یابند که می‌توانند در مشاغل زمخت مردانه هم حرفی برای گفتن داشته باشند. آنها انسانهایی هستند که اگر لحظه ای نتوانند اقتدار و قاطعیت لازم را داشته باشند مورد آزار و اذیت دیگران قرار می‌گیرند و زیر چشمهای بهت زده همزیستان زن و مرد خود محو می‌شوند.

مسافران مردی که سوار بر ماشین‌های شخصی آنها می‌شوند نمی‌دانند باید جلو سوار شوند یا عقب و در طول مسیر همواره از سوار شدنشان تردید دارند اما نگاه در چهره رانندگان زن آنها جایی برای تردید باقی نمی‌گذارد. نیاز به تامین معاش در بازی بی رحم زندگی شوخی بردار نیست. کار شرافتمندانه شجاعت می‌خواهد و آنها این خصلت را هرگز از دست نداده‌اند.

یک بررسی اجمالی روشن می‌سازد زنان مسافرکش اغلب سرپرست خانوار هستند و در واقع نان آور خانوار به شمار می‌آیند. بعضی از این افراد به علت اینکه همسرشان بخاطر مشکلات جسمی‌توانایی فعالیت شغلی ندارند به سمت این کارها گرایش پیدا می‌کنند و برای حفظ آبرو و معاش خانواده سعی می‌کنند تا از این طریق کسب در آمد کنند.

کاش سازمان تاکسیرانی قزوین به جای تبلیغ برای مراسم موهوم "امسال هم مثل هر سال" کمی‌از این قشر زحمت کش که با انجام کار آبرومندانه خودشان را به جامعه تحمیل نمی‌کنند تقدیر و تشکر می‌کرد و با برنامه ریزی و دراختیار گذاری تسهیلات ویژه برای آنان که هر روز بر تعدادشان نیز افزوده می‌شود کمی‌از سنگینی بار زندگی بر دوششان می‌کاست.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام-چشم-آعصابم خورد بود.زیاد حوصله نداشتم-این سازمان تاکسی رانی همه زنانی که از اندرونی به بیرون آمده اند و فضاحت را به جایی کشانده اند که مسافر کشی میکنند رو به حبس بفرستد.تا درس عبرتی بشود برای دیگران.زنان طبق فرمایشات علما باید در خانه بمانند.
شاد باش و دیر زی

ناشناس گفت...

درود

بابا ای ول عجب موضوعات خفنی رو انتخاب می کنی ! راستی بابت زحمات آن روز هم بینهایت ممنون. ولی متاسفانه اون نرم افزار با همه آدرسا جوره الا اونی که گفتم بیشتر می بینم . اصلا نمی تونه بازش کنه کند می شه !