۱۹ فروردین ۱۳۸۶

بازگرداندن فایلهای حذف شده

حتما تا کنون پیش آمده که اشتباها فایل یا فولدری را حذف کرده باشید و با خیال راحت آن را از سطل آشغال ویندوز هم حذف کرده باشید و بعد تازه یادتان افتاده باشد که چه اشتباه بزرگی کرده‌اید. کلی اطلاعات مفید از دست رفت!

اما لازم نیست نگران باشید. برنامه‌های زیادی وجود دارند که پس از حذف فایل یا فایلهایی حتی از سطل آشغال و یا حتی فرمت درایو قادر به برگرداندن فایلهای حذف شده هستند.
به شخصه برنامه های زیادی را برای این موضوع امتحان کرده‌ام اما بر اساس نتایجی که بدست آوردم 3 برنامه از این برنامه ها خیلی خوب کار می‌کنند. کار با هریک از این برنامه ها خیلی آسان است. پس از انتخاب درایوی که فایل حذف شده در آن وجود دارد کل فولدرها و فایلهایی که در آن درایو حذف شده‌اند را به شما نشان خواهد داد و شما می‌توانید هر کدام که خواستید را بازگردانید.

این سه برنامه به ترتیب از بهترین به ترتیب زیر می‌باشند:
Handy Recovery
O & O Data Recovery
Easy Recover Pro

البته هر 3 این برنامه‌ها پولی هستند و پس از نصب نیاز به کرک دارند که با جستجو در اینترنت می‌توانید کرکشان را پیدا کنید.

فقط 3 نکته را در مورد استفاده از این برنامه‌ها دقت کنید:
1- اطلاعاتی را که می‌خواهید برگردانید در درایوی دیگر برگردانید که قصد ندارید در حال حاضر از آن درایو هم چیزی برگردانید.
2- هرچه زمان بین حذف و برگرداندن بیشتر شود شانس شما برای بازگرداندن اطلاعات حذف شده کمتر می‌شود.
3- پس از اینکه اطلاعاتی را اشتباهی از درایوی حذف کردید تا زمانیکه عمل بازگرداندن را انجام نداده‌اید در آن درایو چیزی کپی نکنید.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام به دكتر عزيز
مثل اينكه ميگن حال وبلاگاي ما تو اون خطه ي آزادي پرور خوب نيست؟ البته مثلث زرد فيلترينگ نيومده اما دسترسي ممكن نيست ... قطعا فيلتر سراسري نيست يا هاستينگ بلاگفا مشكل داره و يا تو لوكال سرورها باز نميشه! اگه ممكنه كمي توضيح فني برامون بده ... مثلا با سابميت كردن ميشه اعلام كرد كه دوباره باز بشه؟ كلمات سياهمون زياد شده يا ؟؟؟؟؟؟؟؟ خلاصه تو خيلي از شهرا باز نميشيم... در ضمن با سرچ تو گوگل هم آدرس وبمون با نميشه و دسترسي ممكن نيست رو ميزنه

از اطلاعات مفيدت ممنون!

ناشناس گفت...

سام آقای خدابخش
آقا ما ارادت قلبی داریم خدمت شما
ولی یه سوال داشتم
این روجلدو که نوشتی لینکیدی کجا لینکیدی؟