۱۳ اسفند ۱۳۸۵

تغییر استاندار

استاندار قزوین چند روز پیش در مراسمی‌که برای افتتاح مرکز تجارت الکترونیک آسان برگزار شده بود گفت هنگامی که حضور وزیر کشور رسیده است و به ایشان گزارشی از کارهای خود داده است وزیر کشور گفته است وظیفه شما هم همین است و کاری بیشتر از این هم از شما خواسته نمی‌شود. این چندمین بار است که استاندار قزوین به تعریف از شخص مفرد "خود" می‌پردازد. موردی که در دولتهای قبلی یا روسای همین دولت هم به ندرت دیده می‌شود یا اگر دیده می‌شود استفاده از ضمیر جمع "ما" است نه من.
تغییر استاندار قزوین مدتهاست که در محافل و مطبوعات مختلف شکل گرفته است. حتی شنیده شده بود که بعد از انتخابات این امر قطعی است. هفته نامه تابان هم که با جدیدت این موضوع را دنبال می‌کرد اخیرا مورد حجوم افراد ناشناس قرار گرفت. از نصری به عنوان یک استاندار بومی ‌انتظارات فراوانی می‌رفت اما واقعیت این است که همه این انتظارات که پیش از آمدن نصری برای پیشرفت استان قزوین در مقابل سایر استانها وجود داشت هنوز در رویا سپری می‌شوند و با بوجود آمدن عواملی مثل اعتراضات کارگران نوعی تضاد ذهنی هم از ایشان شکل گرفته است.
"تکذیب واقعیت" سیاستی است که دولت کنونی در مقابل این اعتراضات در پیش گرفته است و قزوین هم از این قاعده مستثنی نبوده است. با آنکه هنوز چنین اعتراضاتی ادامه دارد و با توجه به سیاست کنونی دولت، اطمینان استاندار قزوین از عدم تغییر وی از سوی عوامل بالا قطعی است و تنها کاری که باید بکند این است که این اطمینان را در مردمی‌که واقعیت را می‌بینند ولی انکار نمی‌کنند هم بوجود بیاورد. این تلقین روحی در مردمی‌که کاری نمی‌توانند بکنند منجر به نوعی تنش‌های فردی شده است که در هر محفل و نشستی به نوعی زبان اعتراض فردی به وضع کنونی می‌گشایند و با پایان آن گفتگو این اعتراض هم از بین می‌رود. موضوعی که هر روز پیاپی تکرار می‌شود و تبدیل به یک عادت روزانه مکرر شده است و جز آرام کردن لحظه ای آنها و امید و انتظار به یک معجزه غیرمنتظره فایده دیگری نخواهد داشت.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

اگه فردا مارو گرفتند قول ميدي موج راه بندازيد.؟