۰۵ تیر ۱۳۸۷

تخریبگری در نطق پیش از دستور خانه مطبوعات

امروز پس از ٢ روز مرخصی بخاطر عروسی برادرم که من را هم حسابی از کار و زندگی انداخته بود وقتی به دفتر قزوین نت آمدم با یک فاکس رسیده عجیب روبرو شدم. خانه مطبوعات قزوین متن نطق پیش از دستور محمد درافشانی در جلسه شورای مرکزی خانه مطبوعات قزوین را برای رسانه ها فاکس کرده بود. عجیب تر از این کار خانه مطبوعات، محتوای غیر حرفه ای محمد درافشانی در نطق پیش از دستورش بود که انگشت اتهام به سمت کسانی نشانه رفته بود که خلاف نظر او رای داده بودند. او همچنین خانه مطبوعات را تهدید کرده است که اگر به این روند خود ادامه دهد در تصمیم گیری های آینده خودش تجدید نظر می‌کند!

تا آنجا که من متوجه شدم علت اصلی کدورت محمد درافشانی این است که دو نفر که قبلا به او گفته بودند به حسین علیجانی رای می دهند بعدا آمده اند و به حسن حسن‌زاده رای داده اند. این موضوع آنقدر برای او سنگین تمام شده بود که حتی در هفته نامه تابان چند هفته پیش هم فضای رای گیری خانه مطبوعات برای انتخاب دبیر اجرایی جشنواره خانه مطبوعات یک فضای سیاسی خوانده شده بود. من واقعا نمی‌دانم این کجایش اشکال دارد که کسی نظرش حتی یک دقیقه قبل از انتخابات هم عوض شود؟ اگر این تغییر نظر حتی در اثر رایزنی با او باشد باز هم ایرادی ندارد. هرکس می‌تواند بر اساس اطلاعات خود فرد دیگری را در انتخاب فرد بهتر آگاهی بخشی دهد و با او رایزنی کند. از آن گذشته این رایزنی باز هم ایجاب نمی‌کند که افراد تحت تاثیر دیگران قرار بگیرند و به فرد خاصی رای دهند. هرکس آزاد است نظرات دیگری را در انتخاب فرد بهتر بپذیرد یا نپذیرد و در نهایت انتخاب نهایی را خود او انجام خواهد داد.

محمد درافشانی در بند دیگری حسن حسن‌زاده را متهم کرده است که رابطه خوب وی با هیات داوران موجب عدم انتخاب عادلانه افراد برگزیده خواهد شد. حتی اگر بپذیریم حسن حسن‌زاده با هیات داوران رابطه خوبی دارد -که اصلا معلوم نیست این «خوب» هم در چه حد است- این یعنی اینکه حسن حسن‌زاده به هیات داوران گزینه های خاصی را پیشنهاد می‌دهد و آنها هم می‌پذیرند. طرح چنین موضوع بی شرمانه ای قبل از اینکه جرم آن ثابت شود هم اتهام به حسن حسن‌زاده است هم به هیات داوری که هر دو را متهم به شراکت در لابی و پارتی بازی می‌کند. علاوه بر این، دید منفی که این قضیه از همین حالا نسبت به جشنواره ایجاد می‌کند را نمی‌دانم چه کسی می‌تواند جمع کند و پاسخگو باشد؟!

بند سوم نطق پیش از دستور محمد درافشانی مربوط به پیشنهاد به حسن حسن‌زاده برای جذب اسپانسرهای مالی است. این بند کلا فضایش با دو مورد قبلی متفاوت است و اصلا نمی‌دانم چرا در نطق پیش از دستور آمده است؟! مگر نمی‌شود یک جلسه گذاشت و هرکس پیشنهاد هایش را به او بدهد و پیشنهاد خاص یکنفر آنقدر مهم است که باید جدا و در نطق پیش از دستور اعلام گردد؟!

البته همه اینهایی که گفتم دلیل بر حمایت من از حسن حسن‌زاده نیست. حسین علیجانی در دو سال گذشته دو جشنواره فوق العاده را برگزار کرده است که فکر نمی‌کنم از خاطر کسی برود. خیلی نامردانه است که بخاطر یک نفر، تمام تلاشهای یکنفر دیگر نادیده گرفته شود و حتی تخریبش هم بکنند. دبیر اجرایی جشنواره مسئولیت بسیار پرزحمتی است که همیشه علاوه بر وقت فراوانی که می‌برد کلی حرف و حدیث هم پشت طرف باقی می‌گذارد. البته این یک ویژگی فرهنگی جامعه ماست که هیچ وقت نمی‌توان دهان مردم را بست و باید بدون تاثیر پذیری هرکس سعی کند کار خود را به بهترین نحو انجام دهد. چیزی که هم حسین علیجانی و هم حسن حسن‌زاده از عهده اش به خوبی برآمده و برخواهند آمد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

آقای خدابخش عزیز چه کسی در این مدت آقای علیجانی را تخریب کرده که شما مدعی آن شده اید؟
اما مثل اینکه دوره های گذشته خبرهایی بوده که این قدر از انتخاب یک فرد جدید برای برگزاری جشنواره - که یک اتفاق کاملا طبیعی است - بعضی ها به جلز و ولز افتاده اند.
من از این مردک حسن زاده خیلی هم خوشم نمی آید ولی مگر او لیاقت این مسوولیت را نداشته که اینگونه بیرحمانه علیه او موضع گرفته اید!