۲۵ خرداد ۱۳۸۷

امکان خرید اینترنتی بلیط قطار در قزوین راه اندازی شد

امروز به محض اینکه متوجه شدم علاوه بر اختصاص قطار مستقل قزوین – مشهد، امکان خرید اینترنتی بلیط قطارهای مسافرتی از طریق سایت رجا از مبدا و مقصد قزوین هم فراهم شده است برای اولین بار با محمد علیخانی تماس گرفتم و از او تشکر کردم.

جریان از آنجا آغاز شد که چند ماه پیش مطلبی با عنوان «سهم قزوین از برنامه ریزی اینترنتی سفر، صفر است» نوشتم و در آن از نمایندگان قزوین درخواست کردم که پیگر راه اندازی امکان خرید اینترنتی بلیط قطار به مبدا و مقصد قزوین شوند. سپس متوجه شدم محمد علیخانی آن مطلب را خوانده است و نامه ای به وزیر راه و ترابری نوشته است و در وبلاگش هم قول داده که موضوع را تا به نتیجه رسیدنش پیگیری کند. پس از مدتی که دوباره پیگیر قضیه شدم متوجه شدم با تغییر نمایندگان قزوین در مجلس هشتم ظاهرا کار را به همراه راه اندازی قطار اختصاصی قزوین - مشهد برای ادامه پیگیری‌هایش به پدرش شیخ قدرت الله علیخانی سپرده است.

خلاصه دردسرتان ندهم. مدت زمانی گذشت تا اینکه امروز فهمیدم این پروژه راه اندازی شده است و عده دیگری با نامردی تمام انجام آن را به نام خود تمام کرده اند! خیلی تاسف برانگیز است. هرچند من و محمد علیخانی و هر انسان دیگر ممکن است تفاوت دیدگاههایی با هم داشته باشیم اما هیچگونه خصومتی با هم نداریم و خیلی بی انصافی و ناحقی است که زحمت های یکنفر نادیده گرفته شود و از افراد دیگر، بدون حتی نام بردن از نفر اصلی سپاس و تقدیر شود.

راه اندازی امکان خرید اینترنتی بلیط سفر قزوین و گنجاندن شهر قزوین در لیست فروش مبدا و مقصد خرید اینترنتی بلیط خدمت بزرگی به قزوین بود که تا مدتها همه ما می‌توانیم برای سفرهایمان از آن استفاده کنیم. فعلا حداقل کاری که می‌توانستم بکنم این بود که این خبر را به عنوان خبر اول قزوین‌نت درج نمایم و در آن از محمد علیخانی هم تشکر کنم. هرچند شاید او توقع این را هم نداشته باشد اما واقعیت آن است که حق و انصاف به این آسانی پنهان نمی‌ماند و از خاطر کسی نخواهد رفت.