۱۰ فروردین ۱۳۸۷

مرگ خاموش رسانه های قزوین

امروز یک مقایسه بین خبرگزاریهای قزوین و چند شهر دیگر کردم تا ببینم آیا دفاتر خبرگزاریها فقط در قزوین ضعیف هستند یا بقیه شهرها هم به همین شکل است. با تاسف فراوان متوجه شدم در حال حاضر قزوین ضعیف ترین خبرگزاریها را بین همه شهرها دارد.

اگر باور ندارید به این صفحه خبرگزاری ایرنا قزوین بروید و پس از دیدن تعداد خبرهای آن، هر کدام از استانهای دیگر را که خواستید از آن بالا انتخاب کنید و خبرهای آنها را هم مشاهده کنید. در مورد خبرگزاری ایسنا هم به این صفحه بروید و ببینید که در یک ماه گذشته فقط 25 خبر ارسالی داشته است. یعنی روزی حتی کمتر از یک خبر که با این وضعیت در مقایسه با سایر مراکز استانی اش در رده های آخر قرار گرفته است. تنها خبرگزاری فارس، فعالیت نسبتا بهتری به سایر خبرگزاری قزوین داشته است که اگر آن را هم بصورت مستقل و بدون مقایسه با دیگران نگاه کنیم فعالیت آن هم از این دیدگاه رضایت بخش نیست. دیگر خبرگزاریها هم که دفتر فعالی در قزوین ندارند تا اصلا بشود درباره آنها صحبت کرد.

پس از وضعیت تاسف بار خبرگزاریها در مورد وضعیت مطبوعات استان قزوین هم همانطور که می‌دانید بر اساس آمار رسمی، قزوین در رده های آخر فعالیت مطبوعاتی در میان استانها دیگر قرار دارد و حرف دیگری را باقی نگذاشته است.

دست آخر تنها وبلاگها می‌مانند که با آغاز شکوفایی آنها در سال گذشته حمله های پیاپی بدون در نظرگیری جنبه های حمایتی از وبلاگهای سودمند شروع شد تا قزوین از شر این یک رسانه هم محروم شود و با سرافرازی تمام به قزوین، شهر رسانه های مرده افتخار کنیم.

در این وضعیت تنها مهمترین امیدها به خانه مطبوعات است. خانه ای که هر چند در حال حاضر با وجود آن شاهد مرگ خاموش رسانه های قزوین هستیم اما امیدوارم هرچه سریعتر و در سال جدید فکری به حال این وضع بکند و به جای بیانیه دادن به جنبه های صنفی و حمایتی از رسانه ها بیندیشد تا شاهد آثار آن در جهت رشد و تقویت رسانه های قزوین باشیم.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

درسته حق با شماست. حداقل از لحاظ کمیت که چیزی برای عرضه نداشتند که بالطبع کیفیتی هم ما شاهد نبودیم .قضیه اینجا جالب میشود که روزنامه نگاران محلی به انتقاد از همدیگر در رابطه با مطلب دزدی از روی خبر گزاری ها می پردازند در حالی که این روابط عمومی هستند که اخبار مورد دلخواه خود را تنظیم و در قبال مبلغی در اختیار نشریات می گذارند و در موارد بسیار به آگهی تبلیغاتی پناه می آورند