۱۶ اسفند ۱۳۸۶

رسانه مجازی قزوین نیاز به حمایت دارد

این روزها دیگر همه دارند به رسانه مجازی قزوین حمله می‌کنند. موضوع از جلسه احزاب استانداری قزوین شروع شده است و بعد به جلسه خانه مطبوعات (که قرار بود کار صنفی به جای کار سیاسی بکند) کشیده شد. حالا هم پس از انتشار بیانیه توسط آنها علیه وبلاگها، تعدادی از دولتی ها هم علیه وبلاگها موضوع گیری کرده اند.

جریان شکل گرفته علیه رسانه های مجازی قزوین واقعا بی انصافی است. من البته قصد حمایت از وبلاگهای تخریبگر یا شایعه پرداز را ندارم اما ناعادلانه است که کسی آن همه محتوای مفید موجود در وبلاگهای قزوین را نبیند و فقط آثار منفی گرانه آنها را ببیند. به وجود آمدن وبلاگهای تخریبگر یا دورغ‌پرداز کاملا طبیعی است و در همه جای دنیا وجود دارد. نباید انتظار داشت جامعه مجازی کاملا پاستوریزه باشد و سعی برای پاستوریزه کردن آن هم بی نتیجه است.

وب فارسی در قزوین نوپا است و نیاز به حمایت دارد. حمایت ففط از این طریق نیست که علیه وبلاگهای منفی واکنش داد و نسبت به آنها به موضع گیری پرداخت. چرا که این واکنش علیه آن دسته از وبلاگها، وقتی که هیچ جریان حمایتی و تشویقی از وبلاگهای مثبت وجود نداشته باشد باعث می‌شود عدالت در اینباره رعایت نشود و دید عامه مردم نسبت به پدیده وبلاگ و رسانه مجازی منفی شود.

البته من در این جریان فقط دولتی ها و جامعه واقعی را که یکسره دنبال سرکوب کردن جامعه مجازی هستند مقصر نمی‌دانم. بی تعارف تعدادی از وبلاگها هم مقصر هستند که به جای دیدن موارد و محتوای پرفایده وبلاگهای فارسی قزوین، گاها فقط موارد متضرر آن را می‌بینند و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند.

فضای مجازی کنونی قزوین یک فضای باز با آراء مختلف است که سرشار از مطالب مفید فارسی در زمینه های تخصصی است. با یک گردش در وبلاگهای قزوین مطالب بسیار عالی در زمینه های مدیریت‌شهری، فرهنگ، فلسفه، تاریخ، اجتماع، ورزش، هنر، سیاست، زنان، عکاسی، فن‌آوری‌اطلاعات و ... دیده می‌شود که نویسندگان آنها بدون هیچ چشمداشتی با صرف وقت و هزینه چنین مطالب با ارزشی تولید می‌کنند. آنها با افزودن غنای محتوای فارسی به رسانه مجازی قزوین آن را به یک رسانه تحسین برانگیز تبدیل کرده اند. این رسانه برای توسعه و ادامه راه خود به حمایت، تشویق و توجه نیاز دارد و باید توجه داشت ضرری که هم اکنون به طور طبیعی از ناحیه تعدادی از وبلاگها متوجه رسانه مجازی قزوین است خیلی کمتر از ضرر جبران ناپذیری است که از بی توجهی به اثرات مثبت وبلاگها در قزوین رواج پیدا کرده است.

باید به جامعه مجازی قزوین تبریک گفت که در مقابل همه آن ناعدالتی ها و بدرفتاریها هنوز دوام آورده است و به حیات زنده خود ادامه می‌دهد. تنها آرزو می‌کنم روزی نرسد که توان این رسانه نوپا در مقابله آن همه ناملایمتی ها تمام شود و به روی آنها سر خم کند و از ادامه حیات خود مایوس شود.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

هيچ كس براي جاسوس اطلاعات كه با نام مستعار حسين شمايي براي كيهان مطلب مي نوسد احترام قايل نيست