۰۱ آبان ۱۳۸۶

حرفهای کیهان از زبان سردبیر نامه قزوین

عیسی صفری سردبیر هفته نامه نامه قزوین در گفتگو با ایسنا گفته است وبلاگ نويس‌هاي محلي از وبلاگ‌هاي خود براي تشديد درگيري‌ها استفاده مي‌كنند.

راستش را بخواهید از خواندن این جمله آنقدر متاسف شدم که آرزو کردم اشتباه ویراستاری در این خبر اتفاق افتاده باشد چراکه در غیر اینصورت برداشت همگانی از این جمله این است که وبلاگ‌نویسهای محلی دارند در وبلاگهای خود غلو می‌کنند و حقیقت را وارونه جلوه می‌دهند. البته شاید هم از این به بعد می‌خواهیم حرفهای کیهان را از زبان سردبیر نامه قزوین بشنویم. من نمی‌دانم ایشان کدام مورد را دیده اند که آن را "تشدید درگیری" غلمداد کرده اند اما تا جایی که دیده ام و احساس کرده ام وبلاگهای قزوین زبان گویای حرفهایی هستند که از انتشار رسمی آن در نشریات و رسانه های رسمی ممانعت می‌شود.

بیشتر وبلاگهای قزوین در حال گفتن دردهایی که هستند که به مهمترین دغدغه آنها و اطرافیانشان تبدیل شده است. اینکه وبلاگ رسانه ای آزاد تر از نشریات و روزنامه ها است و در آنها موضوع گذشتن از فیلتر سردبیران نشریات وجود ندارد نباید به این تعبیر شود که بله چون آنها خیلی آزادند و کنترلی بر مطالب آنها نیست راست نمی‌نویسند و دارند به درگیری ها دامن می‌زنند و آنها را تشدید می‌کنند.

اتفاقا دقیقا قضیه بر عکس این است. شاید عضو هیات تحریریه یک نشریه "مجبور باشد" درباره موضوعی تحقیق کند تا از نتایج آن به عنوان یک مقاله یا سرمقاله در آن نشریه استفاده شود اما چنین اجباری در وبلاگ وجود ندارد. وبلاگ نویس آزاد است راجع به هر موضوعی که می‌خواهد بنویسد یا ننویسد. این خاصیت وبلاگ باعث می‌شود بیشتر مطالبی در آن نوشته شود که وبلاگ نویس در حال لمس و برخورد فکری نزدیک با آن مسائل است. مسائلی که واقعا برای او دغدغه شده است و تنها اختیار و وجدانش موجب نوشتن می‌شود.

آنچه تاکنون درمورد وبلاگهای محلی قزوین نشان داده شده است این است که خود آنها توانسته اند با حرکتهای یکدست یا فردی بسیاری از مسائل را به مخاطبان و حتی رسانه های رسمی گوشزد کنند و یک نوع اعتدال رسانه ای بوجود بیاورند. وبلاگها مکمل نشریات و رسانه ها هستند و کارکرد رسانه ای وبلاگها در زمینه نشر اتفاقات و حقایق بدون تشدید آنها، به هیچ عنوان کمتر از نشریات و رسانه های رسمی نبوده و نخواهد بود.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
بامطلب جدبد:حضور چهره هاي غير ورزشي در مسابقات ورزشي.
به روزم.
eslib.blogfa.com
موج بيداري

ناشناس گفت...

سلام
بامطلب جدبد:حضور چهره هاي غير ورزشي در مسابقات ورزشي.
به روزم.
moojebidari.blogfa.com
موج بيداري

ناشناس گفت...

پشت پرده توقيف مينودر در انتخاب 8
http://entekhabe8.blogfa.com/

ناشناس گفت...

Salam. taajob nakonin!
http://www.hossein-keshavarz.blogfa.com/