۰۳ خرداد ۱۳۸۷

گوگل امکان «سایت لینک» را به سایت قزوین نت اضافه کرد

امروز متوجه شدم گوگل امکانی را به سایت قزوین‌نت (شبکه اطلاع رسانی استان قزوین) اضافه کرده است که در صورتیکه آن را در گوگل جستجو کنید تعدادی از مهمترین بخشهای آن(هواشناسی، کاریابی و ...) را هم در زیر لینک اصلی آن نمایش می‌دهد.

این موضوعی بود که از خیلی وقت پیش دنبالش بودم که بدانم چطور گوگل چنین قابلیتی را برای بعضی سایتها در خودش فراهم می‌کند. بعد از تحقیقم متوجه شدم اسم این قابلیت «سایت لینک» است که توضیحات آن را هم در وبلاگ رسمی گوگل می‌توانید ببینید.

بر اساس این توضیحات این قابلیت را خود گوگل بنا بر تشخیص خودش برای تعدادی از سایتها که از بازدیدکننده قابل توجهی برخوردار باشند فراهم می‌سازد. یعنی اصلا دست مدیر سایت نیست تا چنین چیزی را برای سایت خودش در گوگل فراهم کند. بخشهایی را هم که گوگل در زیر لینک اصلی نمایش می‌دهد باز بنا بر تشخیص خودش از مهمترین و پراستفاده ترین قسمتهای سایت انتخاب می‌کند. البته گوگل توسط وب مستر تولز امکانی را هم به مدیر سایت می‌دهد تا بتواند خودش این بخشها را ویرایش بکند ولی این امکان مستلزم این است که ابتدا گوگل بنابر تشخیص خودش قابلیت «سایت لینک» را برای یک سایت فراهم نماید.

فکر می‌کنم سایت قزوین‌نت جزء معدود سایتهایی باشد که از این قابلیت برخوردار می‌شود و امیدوارم روز به روز بتوانم آن را گسترش دهم و به افزایش قابلیتهایش کمک کنم.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

http://www.petitiononline.com/sos02082/petition.html
این آدر سایت اعتراض به درج نام خلیج عربی در گوگل ارت است. اونو تبلیغ کن.خودت هم امضا کن اگه ایرانی ..... .